ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה

"לא בא לי לטוס..." האם אפשר לבטל את הטיסה ולקבל החזר כספי?

כל אדם שטס מספר פעמים בחייו, יודע כי לא תמיד המטוס יוצא מנמל התעופה עם כמות הנוסעים שנרשמה לטיסה. במהלך חיינו, אנו עלולים להיקלע למצבים שבעקבותיהם נאלץ לדחות או אפילו לבטל את הטיסה שתכננו.

בנוסף לעוגמת הנפש הצפויה לאור הביטול, ביטול שכזה עלול לגרור עלות פיננסית מכבידה, במיוחד כאשר מדובר בטיסות ישירות ואו יעדים רחוקים. כנגד מצבים כאלו, "ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה" עשוי להיות פתרון משביע רצון - מוצר ביטוחי שיקטין את הסתברותכם לחוות נזק כלכלי, ויתרום לשלוות הנפש הכללית שלכם, לפני או במהלך שהותכם בחו"ל.

סיבות נפוצות לביטול טיסה

ביטוח ביטול טיסה מכל סיבהאז עד כמה נפוצה תופעת ביטול הטיסות? האם זו אכן אנקדוטה חד-פעמית בחיינו, או שמדובר בסיטואציה שכיחה יותר, שהאפשרות להתכנותה עלולה לשוב להטריד אותנו פעם אחר פעם?

נראה כי תופעת ביטול הטיסות היא נפוצה ממה שאנו יכולים להניח מלכתחילה - רק בשנה האחרונה, כ-300,000 ישראלים נאלצו לבטל את כרטיס הטיסה שלהם. אז מה יכול לגרום לנו להתקשר לחברת התעופה ולהודיע על כך שאיננו מתכוונים לעלות על הטיסה הקרובה?

החיים מלאים באירועים לא צפויים - ביטול טיסה מתוכננת נעשה ממגוון סיבות. מהנפוצות שביניהן:

  • אשפוז או מוות של בן משפחה קרוב.
  • לחץ בעבודה, פרויקטים לא צפויים, דד-ליין.
  • יציאה למבצע או מלחמה - צו 8.
  • שינוי תכניות של חבריכם לטיסה
  • מצב בטחוני חמור ואו מהומות במדינת היעד.
  • אירוע משפחתי לא צפוי, כגון לידה מוקדמת או חתונה של אדם קרוב.
  • מחלה או פציעה בסמוך למועד הטיסה.
  • תאונה בדרך לשדה התעופה.
  • לימודים - שינוי תכנית הלימודים, צורך בביצוע מועד ב'.
  • מזג אוויר לא צפוי במדינת היעד, המשבש את תכניות הבילוי.
  • אירוע בביתכם - אש, שיטפון, פריצה ואירועים דומים, העלולים להתרחש זמן קצר לפני הנסיעה ולדרוש טיפול מידי.

העיסוק האובססיבי וההיסטרי בטיסה המבוטלת, בסיכוי להספיק להגיע לשדה התעופה בזמן, שקילת ההפסד הכספי מול הצורך או התועלת הצפויים - כל אלו גוזלים מאתנו אנרגיה רבה, שאמורה להיות מנוצלת לצורך התמקדות בישיבות, הפגישות או הסיורים העסקיים, או בהנאה ומיצוי של זמן החופשה שלנו. במקום להתעסק באירוע שבעקבותיו אינכם יכולים להגיע לטיסה, כגון מחלה, פריצה לבית, או כל אירוע אחר שדורש את מירב התמקדותכם ותשומת-ליבכם, דעתכם עלולה להיות מוסחת במחשבות על סיכוייכם לעלות על הטיסה בזמן, או לגבי גובה ההפסד הכלכלי הצפוי לכם

מסיבה זו, פותח ביטוח ביטול הטיסה, שתפקידו לשחרר אותנו מרוב החששות והלחץ הקשורים לענייני תחבורה בין-לאומית, ולאפשר לנו את המצרך החיוני והנדיר כל-כך - "ראש נקי".

איזו סיבת ביטול נחשבת מוצדקת ע"מ לקבל את הפיצוי?

ביטוחי ביטול טיסה שונים, מציעים פירוט שונה לגבי הסיבות הלגיטימיות לביטול, בגינן ניתן לקבל את הפיצויים הקבועים בפוליסת הביטוח. האם הסיבה לביטול הטיסה שלכם מצוינת בפרטי הפוליסה, ומהווה עילה מוצדקת לקבלת פיצויים? במצבים כאלו עלולה להתקיים אי-ודאות רבה, ו"שטח אפור".

פוליסות ביטוח מהסוג הנ"ל מחייבות את המבוטח להיכרות רבה עם דקדוקי הסעיפים בפוליסה, המצב הקיים בגינו הוא נדרש לבטל את הטיסה המתוכננת, ורמת ההתאמה בין המצב הקיים וסעיפי הפוליסה. לאחר הגשת התביעה לקבלת הפיצויים, המבוטח יאלץ לדלות על חשבון כספו וזמנו את כל הראיות הנדרשות (בכללן מסמכים רשמיים, קבלות, צילומים וכו'), ולהתעמת עם חברת הביטוח שלו על סעיפים ותתי-סעיפים, והתאמתם האפשרית למצב אליו הוא נקלע.

בכך, הביטוח הנרכש לא משקיט באופן יסודי את הלחץ והחששות, ומצריך מאתנו התעסקויות שונות - הוא אינו מסיר במידה מספקת את אי-הוודאות, שהיא הסיבה שבגינה אנו רוכשים ביטוח מלכתחילה. אז מה עושים?

ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה

פספורט קארד - ביטוח נסיעות לחו"ל מה מייחד את "ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה" משאר האופציות המוצעות בשוק ביטוחי ביטול הטיסה? ביטוח מסוג "ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה", כלל לא מתמקד בסיבות לביטול הטיסה, אלא מאפשר את קבלת כספי הפיצויים מכל סיבה שהיא - לרבות "כי בא לי לבטל". בכך, "ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה" מהווה את המגן האולטימטיבי כנגד כל סיטואציה של ביטול טיסה מתוכננת - ללא אי-ודאות, ויכוחים עם חברות הביטוח, והביורוקרטיה הרבה הכרוכה בכל התהליך.

יש נם מקרים לא צפויים בחיים, ולא ניתן לתכנן אותם מראש - בדיוק בשביל זה המציאו את הביטוח. "ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה" הוא כדור ההרגעה שלנו, לפני או במהלך שהותנו בחו"ל.

כמה דוגמאות למוצרים ביטוחיים הנמכרים בשוק נכון להיום

מבחר ארגונים וחברות ביטוח כגון "הראל", "טריפ גרנטי", ועוד, מציעים ללקוחותיהם ביטוחי ביטול טיסה, הכוללים גם את האופציה של "מכל סיבה". אמנם המוצרים דומים אחד לשנה ברמה היסודית, אך הם מובדלים ביניהם במאפיינים שונים - מחיר, הטבות, תנאי קבלת הפיצויים, ועוד. כמה מהביטוחים המוצעים בשוק לא מסתפקים בהגשת החזר כספי על טיסה מבוטלת, אלא כוללים בתוכם גם כיסוי על ביטול מרכיבים שונים של שהיה בחו"ל, כגון חבילת נופש, השכרת רכב ועוד. מטוס אינו אמצעי התחבורה הבין-לאומי היחיד - כמה מהביטוחים המוצעים בשוק, כוללים גם ביטול של שייט מתוכנן.

בכדי לבצע החלטת קניה מושכלת ומתקבלת על הדעת, מומלץ להיכנס לאתרי האינטרנט של החברות השונות, ולהתעמק בפרטים ובסעיפים של ההצעות והמוצרים השונים. מוצרים ביטוחיים שונים, מתאימים לסיטואציות שונות, ולצרכים שונים. אל תתביישו - צרו קשר עם נציג חברת הביטוח שלכם, וקבלו ממנו הסבר על המוצרים השונים, מאפייניהם, וכיצד חברת הביטוח שלכם מוכנה ללכת לקראתכם בתהליך מציאת המוצר המתאים לכם ביותר.

תנאי וסייגי פוליסת הביטוח של חברת "הראל"

כאשר מתבטלת טיסה, המבוטח צפוי לקבל החזר של עד 80% מסכום הביטוח אותו רכש, כאשר 20,000$ הינו הסכום המרבי הניתן לרכישה.

אמנם הביטוח נקרא "ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה", אך פוליסת הביטוח מתייחסת גם לביטול שייט צפוי, מכל סיבה שהיא.  בנוסף, אנו מבינים כי העלות של טיסה לחו"ל כוללת בתוכה יותר מאשר את הטיסה עצמה - בנוסף לביטוח ביטול הטיסה מכל סיבה, פוליסת הביטוח של חברת "הראל" כוללת בתוכה גם כיסויים על הוצאות נפוצות אחרות של הנסיעה לחו"ל -

  • ביטול של כרטיס טיסה היוצאת מישראל.
  • ביטול שהיה במלון בחו"ל.
  • ביטול של שייט היוצא מישראל.
  • ביטול של חבילת נופש בחו"ל, הכוללת טיסה ולינה.
  • ביטול של טיסות המשך מחו"ל.
  • ביטול של השכרת רכב בחו"ל.
  • ביטול של כרטיסים המיועדים להופעות הנערכות בחו"ל.

תנאי וסייגי הביטוח כוללים -                                   

  • תאריך תחילת הביטוח לא יפחת מ-7 ימים, ולא יעלה על 365 ימים לפני מועד הנסיעה.
  • הפוליסה תכסה ביטול ע"י המבוטח בלבד, כאשר הביטול בוצע לאורך תקופת הביטוח אשר מוגדרת בפוליסה, ובכפוף לביטולו של  כרטיס הטיסה הראשון מישראל לחו"ל. עם זאת, הפוליסה לא תכסה מקרים של החזר הוצאות רפואיות, אשר מכוסים במסגרת פוליסת נסיעות לחו"ל.

האם רכישת ביטוח שכזה אינה "סרט" בפני עצמה?

כלל לא! רכישת ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה לטיסתכם הבאה, היא עניין של פחות משתי דקות.

ניגשים לאתר האינטרנט של חברת "הראל", בדף הבית לוחצים על הכפתור "טסים בקרוב? ביטוח נסיעות עושים בהראל, לרכישה on-line", ממלאים בטופס את הפרטים הנדרשים, כולל אמצעי התשלום, וזהו! - התבצעה רכישה של ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה. לאחר הרכישה, מומלץ ליצור קשר טלפוני עם נציג חברת "הראל" בכדי לוודא כי העסקה בוצעה כהלכה. אם יש לכם סוכן ביטוח אישי ב"הראל", ניתן גם לרכוש את הביטוח דרכו.

אז למה אתם מחכים? היכנסו לאתר האינטרנט של "הראל", רכשו את פוליסת הביטוח, והסירו דאגה מלבכם.

ואל תשכחו לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל , ביטוח ביטול טיסה הוא רק ביטוח משלים אבל קודם כל תדאגו לבריאות שלכם

ולסיכום

ביטול טיסה מתוכננת הוא לרוב לא תענוג גדול - הצורך לשנות תכניות, וההפסד הכלכלי הצפוי, עלולים להוסיף דאגה ולחץ לחיינו. פוליסת ביטוח היא הפתרון האנושי הנפוץ ביותר למצבי אי-ודאות, ובכך לשמירה על רוגע ושלוות נפש - שניים מהמצרכים מהמבוקשים ביותר כאשר אנו שוהים בחוץ לארץ. לפיכך, רבים בוחרים לרכוש פוליסת "ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה", ולחדול מהדאגות ומההתעסקות הבלתי-פוסקת בענייני הפסדים, כיסויים ופיצויים.

כאשר בוחרים "ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה" מתוך כלל הביטוחים המוצעים בשוק, כדאי לקרוא בעיון את הפוליסה של כל ביטוח, ולשקול את אופי הנסיעה - היעד, הנוסעים, התקציב, וההסתברות המשוערת לדחיית או ביטול הטיסה. ככל שיהיה בידנו יותר מידע, כך נוכל לבחור את ההצעה שמתאימה לנו ביותר. פוליסת ביטוח של "הראל" מבטחת אתכם גם על ביטולי חבילת נופש, מלון, השכרת רכב, ועוד, ובכך דואגת לכם, ומאפשרת לכם  לבצע את ההליך בראש שקט.