חברות הביטוח אמורות לעשות את המירב כדי להציע למבוטחים את הפוליסות הטובות ביותר, המקיפות ביותר, שנותנות את המענה האידיאלי לצרכים שלהם. האם זה באמת קורה? ניתוח מעמיק יותר של פרסומי ביטוחי הבריאות של חברת “ביטוח ישיר” מראה, שלעיתים, חברות הביטוח אינן בוחלות באמצעים- לרבות שימוש בגימיקים זולים- כדי לקנות את ליבם (ואת כיסם) של המעוניינים ברכישת ביטוח.

הסדר עם אסותא כגימיק של חברת “ביטוח ישיר”

לאחרונה פתחה חברת “ביטוח ישיר” בקמפיין פרסומי לשיווק הפוליסות שלה, בו היא שמה דגש רב על הטיפול הרפואי הבלעדי לו יזכו מבוטחיה בזכות הסדר שיש לחברה עם בית חולים “אסותא”. כל הדיוט, גם אם הוא איננו מבין גדול בתחום ביטוחי הבריאות, יודע, שאסותא היא שם נרדף לרפואה יוקרתית, איכותית ולבעלי אמצעים בלבד, ומכיוון שכך, אפשר גם להבין, מדוע כל מי שמתעניין ברכישת ביטוח רפואי ימהר לרכוש בהתלהבות כל פוליסה ביטוחית הנקשרת בצורה כזו או אחרת עם השם “אסותא”. שיווק של פוליסת ביטוח כזו, הכוללת הסדר עם בית חולים “אסותא”, עושה הזנייה למוצר הביטוחי עצמו וגורם למבוטח הפוטנציאלי לרכוש את הפוליסה מהסיבות הלא נכונות.

כמה מילים על בית- חולים אסותא

בנקודה הזו יש להבין מהו בדיוק בית חולים אסותא. למי שלא מכיר, בית חולים אסותא, שהוא חלק מרשת הכוללת  שבעה בתי חולים הממוקמים ברחבי הארץ, פועל כחברה למטרות רווח הנמצאת בבעלותה של מכבי שירותי בריאות. אסותא הוא בית חולים המציע שירותים רפואיים בסטנדרט גבוה מאוד, עם ציוד מודרני ומתקדם, ועם זמני המתנה נמוכים משמעותית מבתי החולים במגזר הציבורי- ועובדות אלה לכשעצמן הן דבר חיובי. אזרחי ישראל צריכים לקבל את שירותי הבריאות הטובים ביותר, כיאה לכל אזרח במדינה מערבית מתוקנת. יחד עם זאת, צריך לזכור, שמעצם היותו בית חולים הפועל על בסיס עסקי, והיות שהוא בית החולים היחיד בארץ הפועל במתכונת כזו ובסטדרנט כזה, הרי שלא כל אזרח יוכל באמת ליהנות מהשירותים הללו, מסיבות של ריחוק גיאוגרפי ויותר מכך, מסיבות כלכליות.

להתמקד במוצר הביטוחי וברכיבים שלו ולא בגימיק שבאמצעותו הוא משֻווק

מהאמור לעיל אפשר להבין, שההסדר של “ביטוח ישיר” עם אסותא הופך לגימיק שנועד למשוך מבוטחים פוטנציאליים במקום שיציע שירות ממשי ואמין שנותן מענה רפואי מלא. עיון מעמיק יותר בפוליסת התרופות של ביטוח ישיר דווקא חושף, שהפוליסה המוצעת על ידי החברה היא אטרקטיבית וטובה. זוהי פוליסה מקיפה, רחבה ובהחלט כדאית, שמציעה פתרונות למגוון רחב של תרופות שאינן ממומנות במסגרת סל הבריאות. יחד עם זאת, ההסדר עם אסותא גורם לכל מבוטח פוטנציאלי לרכוש את הביטוח בצורה עיוורת מבלי באמת לעמוד על המרכיבים שלו ולתהות על מידת ההתאמה שלו לצרכיו, ובכך הוא עושה הזנייה למוצר ביטוחי טוב.

קראו גם על עסקה טובה של ביטוח נסיעות לחול או על חברת פספורט קארד חלוצה בתחום הביטוחים לחו:ל